vrijdag 21 november 2008

Gedoogbeleid

Wauw, waar de fuck slaat dit nou weer op?
43 coffeeshops moeten sluiten omdat ze op minder dan 250 meter loopafstand zitten van een middelbare school. Daartoe behoort ook The Bulldog op het Leidseplein, omdat het te dicht op het Barlaeusgymnasium zit.
Wat een heerlijke denkwijze hebben die grappenmakers in het kabinet toch. Leerlingen zouden er naar toe kunnen lopen om een jointje te kopen (bij the Bulldog is dat bijna onmogelijk als je nog geen 18 bent, dat weet iedereen) en dus is de shop per definitie slecht.
Iedereen ziet toch dat deze regel nergens op slaat? Bijna iedere scholier in Amsterdam gaat op de fiets naar school, dan stap je toch hup op de fiets om het ergens anders te halen, als je dat echt heel graag zou willen. Loopafstand maakt echt geen flikker uit.
Bovendien, scholieren die écht graag willen blowen in een tussenuur hebben waarschijnlijk zelf wel wiet/hasj bij zich wat ze waarschijnlijk hebben gehaald in een shop waar ze het makkelijker hebben kunnen kopen (ik denk aan Feels Good). Waarom controleren ze shops bij middelbare scholen niet strenger, of ze geen wiet verkopen aan minderjarigen maar zo'n coffeeshop krijgt nu totaal geen kans. Binnen de 250 meter, dus slecht, dus weg.
Dit is gewoon een manier van de christenpartijen om het gedoogbeleid kapot te maken. Dat is wat ze willen (zie hier "Op naar de nul coffeeshops") en ik kan me daar enorm boos om maken.
Eerst verbieden ze paddo's vanaf 1 december en nu proberen ze het softdrugsbeleid aan banden te leggen.
Oja, en paddo's worden verboden omdat er een Frans touristenwijf van Nemo af is gesprongen. En daarom wordt het maar voor heel Nederland verboden want hé! De Overheid weet wel wat goed en slecht is voor de burger. Er wordt gekeken naar één incident en zo wordt maar gemakshalve alle (onzichtbare) goede ervaringen met paddo's genegeerd.
Het directe gevolg van dit paddoverbod is dat ik binnenkort paddo's wil gaan gebruiken. En dat is ook precies waarom een liberaal drugsbeleid ook beter werkt dan alles verbieden zoals in het buitenland gebeurt. Je kan wiet overal kopen, je kan paddo's overal kopen, maar toch is het drugsgebruik in Nederland vele malen lager dan in het buitenland. Je kan alles zeggen wat je wilt maar de cijfers spreken voor zich.
Ik kan me gewoon enorm kwaad maken om die gristenbetutteling, mensen in Den Haag die echt helemaal niks weten. Het zijn van die mensen die ervan overtuigd zijn dat softdrugs voor overlast zorgen. Flikker toch op, als ik stoned bent wil ik niets liever dan op de bank zitten en tv kijken. Dan heb ik geen zin om mensen op straat lastig te vallen of dingen te mollen.

Way to go, Balkenende, het land is weer een klein stukje truttiger geworden.

Great succes!

2 opmerkingen:

  1. Het gaat ooit waarschijnlijk zo zijn dat het verboden wordt om thuis op je bek te gaan omdat het slecht voor je is...
    Maar dit is gouwe handel natuurlijk. Screw you christians, ik ga wiet dealen bij scholen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren zul je, hondsvot!