dinsdag 17 juni 2008

Can you please let me out? / GI Joe


Haha, ging best wel stuk om die 'shiiiiiiiiiiiit'.
Deed me denken aan deze, hehe.

PS, ben weer helemaal in de GI Joe-parody vibe, ik ga nog steeds plat om elke.
Voor de mensen die niet bekend zijn met deze filmpjes, zal ik ze even toelichten.
Vroeger (jaren 60) had je GI Joe, een action figure van Hasbro wat de jongens-variant van de Barbie moest worden. Later, in de jaren 80, werd een tv-serie gemaakt om deze poppen bekender te maken, waar deze ultrapattriotistische superhelden het kwaad bestrijden en de wereld redden van terrorisme enzo (een soort Team America dus).
Deze serie bevatte ook een Public Service Ennouncement (PSA),
een soort postbus 51 spotje om kinderen te wijzen op gevaar etc, waarbij iedere PSA werd afgesloten met "Now I know!" - "And knowing is half the battle!" - "GI Joeeeee".

Ongeveer 15 jaar later maakte ene Eric Fensler (website, imdb) met een aantal vrienden 25 (hier staan ze allemaal) parodieën op deze PSA's. Naar het schijnt, onder invloed van drank en drugs.
Deze filmpjes werden al gauw opgepikt door sites als Heavy en Ebaumsworld, alwaar ze een heuse cultstatus verwierven.
Zie bijvoorbeeld deze beschrijving van ieder filmpje.
Hieronder de parodie van het orgineel wat hierboven staat (tevens een van de leukste, naar mijn mening). Je moet de totale randomness gewoon voelen.


PPS. Jamaica mon foots were nearly dead with laugh, a-watchin people throw shit through a light car box hot SO COLD! Fun time da ya time fit da bus-rida, sunshine da ya italian fit da bus-rida, sunshine da ya italian fit da bus- rida, fun time da ya italian fit da bus RhiNO!

5 opmerkingen:

  1. hahahah, hij word echt ziek geslingerd! "Can you please let me out." fatoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens verse beschrijvingen hehe
    "One of the boys then asks "Eeeeeh, what the hell?" Roadblock proudly responds, "Body massage!""

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @sebas 19:58
    Ik bedoel natuurlijk ("Jii wara tashi fu sukuru!") EXCUSES

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren zul je, hondsvot!