woensdag 26 maart 2008

Nostalgie Monsterpost


Dinobabies vriend! Ik ken de intro nog uit mn hoofd! Dac te Pterodactylus van vliegen in de luuucht, en hij jaagt de Dinobabies soms ook op de vlucht. Frankie, die paarse was trouwens echt een homo, ergerde me altijd dood om hem omdat ie nooit de avonturen wilde joinen.

Boesboes bradder, altijd bikkel. Hier hele aflevering, supervet.
Volgens mij is Boes een stoner, hoor hoe 'ie praat! En zn hond heet Saffie. En Dolly klinkt als een goedkope hoer, moet je maar opletten. Wel grappig want iedere aflevering gaat d'r schild naar de klote en dan moet ze t weer fixen.

Fucking Ovide en zn matties, wat ga je doen? Erg getto getekend maar was wel hard. Die kutslang werd altijd lekker gereld in iedere aflevering.

Niet fokken met Wickie. Is het nou een dude of een chick?

Hier is Dommel. Gekke hond. Heel dik, wit en rond. Vrolijk, lief en trouw: hij heeft een hart van gouuuuuuuuuuu (nooit een "d" aan het einde..)

Inspector Gadget vond ik dus keihard. Sindsdien doe ik er alles aan om ook Inspector Gadget te worden (maar al mijn gadgets gaan steeds stuk). En ik vond The Claw eng. Gooooooo Gadget Gooooooooo!

David de Kabouter! Heel traag en rustig, maar desalniettemin superchill om naar te kijken. En introliedje is mooi.

Budgie de kleine helikopter. Vond ik niet zo hard, maar introliedje is master!
En ik ga steeds stuk als ie roept "Zwiepende wieken!!!!!", dat klinkt zo gay.

Power Rangers, HOE GHETTO IS DIT GEFIXT! Prachtig. Ik mocht trouwens nooit thuis naar 'gewelddadige' kindermeuk kijken (dit deed ik dan ergens anders) maar daarom zit hier zoveel Kindernet shit tussen. Op Bassie en Adriaan chillde ik het trouwens dood op.
Waar keken jullie naar?

PS: hier een random kindernet-reclameblok uit 199x? Duo Penotti kan ik me nog herinneren, dus jaar of 1995/1996?

Nog een Ps: Vergeet ik haast Ducktales ("Woohoo!")

Update: Ik ben er erg veel vergeten, ontdek ik tot mijn grote schaamte. Wat dachten jullie namelijk van:
Captain Planet. The Power is Yours! Vond ik heel hard. Ze hadden allemaal verschillende powers en tezamen konden ze Captain Planet oproepen die de milieuvervuilende slechterikken vervolgens een pak slaag gaf. Was eigenlijk bedacht door Al Gore om kinderen bang te maken voor klimaatverandering.
Earth Worm Jim. In het Nederlands Super Worm Jim, was echt te gek, met leipe wapens. Ook videospel van. Hier gingen we al beetje richting de ADHD kinderseries van tegenwoordig.
Sindbad. De zeeman uit Bagdad, mooie intro. En hij was klein en bikkel.
Skippy! Die was dood- en DOOD bikkel. Te gekke intro, gitaarrideltje en Skippy redt altijd heel Australie en omstreken in iedere aflevering.
Dr Snuggles. Weet niet precies wat ie allemaal deed, ging steeds met z'n raket eropuit. En hij had een das als sidekick ofzo. Kinderkoor dat de intro zingt is bijna ultrasoon.
Magic School Bus. Kindernet zat nu al gevaarlijk dicht tegen Nickolodeon aan. Was opzich wel leuk maar wel erg Amerikaans. Je leerde er wel veel van.
Alfred Jodocus Kwak. Herman van Veen intro, wat wil je nog meer? Japans-Nederlandse productie, was wel te zien want het was bij vlagen zó fucking space. En Dolf was Hitler, uiteraard. Alfred ziet er niet zo bikkel uit maar kan best taai zijn als het erop aankomt.
Albert de Musketier. Niet nummertje 3 niet nummertje 4: nummer 5 van de 4 musketiers. Hij was klein doch bikkel omdat hij slim was.
Update 2:
Telekids. Is achteraf best zuur maar ik vond het toen echt hard. Iedere zaterdagochtend nam ik het op omdat het tijdens voetbal kwam. En de jongens tegen de meisjes was vet.
Johnny Bravo. Ja, dit was Cartoon Network, maar toch. Vond ik keihard, er waren alleen maar 10 afleveringen ofzo dus je zag steeds dezelfde.
Dexters Lab. Niet mega oldskool, maar wel vet. Omelette du fromage.
Nils Holgersson. Dank aan Jim, kon deze helemaal niet meer herinneren maar het liedje wel. Tjappie die op een gans vloog ofzo. Ik weet het ook niet meer echt.
Teddy Ruxpin. Teddy fucking Ruxpin, bijna vergeten. Soort van beer die.. Ja ik weet ook niet wat ie zoal deed. Schatten zoeken en pagga's ofzo.
Robinson Sucroë! Geen filmpje van, maar hij werd steeds gereld door de Engelsen ofzo en dan moest ie zich verstoppen samen met de eilandbewoners ofzo...
Knabbel en Babbel. De rescuerangers. Mooie intro. Pa-pa-pa-pak ze dan, Rescue Rangers. Kom-kom-kom der aan -wat een helden!-. Nee ze zijn niet bang voor avontuur, ze raken zelden overstuur. Was onderdeel van Disney Festival op Kindernet.
De Snorkels. Erg zure intro maar was wel leuk geloof ik.

Nou, dat was 'm wel geloof ik. Conclusie: 90ies rule!

45 opmerkingen:

  1. Ik vind Dommel toch het hardst. Introliedje is erg emotioneel maar toch vrolijk. En zijn stem is gewoon kkhard.

    Alfred J. Kwak was trouwens ook master. Erg onschuldig maar als het erop aankomt een regelrechte held. En Dolf was Hitler hihihih

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dinobabies leipe intro natuurlijk, verder was het als je erover nadenkt altijd hetzelfde, ze vertellen een verhaal over een avontuurtje en dan zitten ze vast in een grot want de pterodactylus heeft ze getrapt en dan hebben ze ruzie maar ze komen er weer uit en alles is flex.

    Boes was natuurlijk altijd hard, ging helemaal nergens over maar wel lekker kijken 's ochtends voor school.

    Ovide was natuurlijk de shit al weet ik niet meer wat die evil snake unit nou precies wilde bereiken met al die televisies uit de grond...

    Wickie was een gozert, duh.

    Dommel kwam volgens mij net na Boes op tv, echt belabberd intro liedje met die lelijke jaren 80 shit maar wel grappige tekenfilm met verse gadgets van semafoor.

    Inspector Gadget kwam altijd net voordat ik weg moest naar school en kon ik niet altijd afkijken, ik weet het nog goed. Childhood trauma, man. Claw trouwens echt eng inderdaad.

    David de kabouter vond ik echt te saai, ik was type ADHD natuurlijk.

    Budgie beetje lame, doe dan maar Thomas de Trein weet je.. of Pieter Post.

    Power Rangers is eigenlijk belabberd maar ik vond het wel echt COOOOOOOOOOOL.

    Bassie(Verse bijnaam die ik had vroeger) en Adriaan was eigenlijk het vetst en soms ook echt eng met die tubular bells excorsist muziek.

    Ducktales had natuurlijk mijn held, de kaaaankerrijke Dagobert Duck die altijd met gevaar voor eigen leven nog meer geld wilde verdienen.. zeker verse intro ook.

    Volgende post over een paar jaar later, met pokémon en dan 1tje met dragonball z? :D

    PS: Ja ik keek inderdaad de hele dag TV :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet natuurlijk ook nog Alfred Jodokus Kwak met snitchende kwal en die enge dikke kat en die dood scare raai nog erbij zetten en ook nog nummer 5 van de 4 musketiers, heette ook alfred volgens mij.

    Geef hem een touwtje een steen of een houtje een schroef een schaar of een speld, hij krijgt een idee, hij doet er wat mee en iedereen staat versteld zijn naam is alfred, alfreeeeeeed, nummer 5 van de 4 musketiers... je weet tog braddars

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dude hoe kunnen we nou met die hele rage de smurfen vergeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fuckkkkkkkkk de smurfen, die waren totaal niet aan. En inderdaad de musketier tjappie! Die ga ik ff zoeken. Alfreeeed.. Alfrèèèèèd! Nummer 5 van de 5 musketiers

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is Albert ipv Alfred!

    Geef em een touwtje Een steen of een houtje Een schroef een schaar of een speld
    Hij doet er wat mee
    Hij krijgt een idee
    En iedereen staat versteld

    Zijn naam is Albert, Albert
    Nummer 5 van de 4 musketiers

    Loopt het bedonderd en zeer in het honderd, hij redt a la minute,
    gilt er een dame
    vooral een voorname
    dan komt hij absoluut!

    Zijn naam is Albert, Albert
    Nummer 5 van de 4 musketiers

    hij licht in z'n eentje de lijfwacht een beentje, hij is uit het goede hout
    wie al te vaak
    zijn plicht verzaakt
    maakt een kardinale fout.

    Zijn naam is Albert, Albert
    Nummer 5 van de 4 musketiers

    Niet nummertje 3
    Niet nummertje 4
    Nummertje 5 van de 4 musketiers

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snapte ook niet helemaal de deal van Ovide maar ik heb een aflevering gevonden en die ga ik even checken voordat ik ga slapen :P

    Hiero:
    http://www.youtube.com/watch?v=OxsJsDM8_EY

    Maar wat was het ook alweer?
    Eens in de zoveel tijd is het chaos op dat eiland ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hehe die was ik toevallig al aan het kijken... maar ja opeens is er weercrisis ofzo, broeikaseffect je weet toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dr Fucking Snuggles!
    Helpt overal waar hij kan. Dr Snuggles gelooft in een betere weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeereld. (fucking hoog en irritant kinderkoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Powerrangers trouwens ook moooi! vooral hoe ze rennen, altijd ninja-mode. Eeh er kwamen vroeger zeker dikke rellen als ik 1 dag powerrangers miste vriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. de aller gekste was zeker wel simbat de zee man ik hou zo erg van hem. handelaar, baat als een pionier in het donker, arabier, en per slot van rekening twee turfies hoog

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooja Sinbad, de zeeman, uit Bagdad. Shit man

    BeantwoordenVerwijderen
  13. en wici is een bor in die into wordt gezongen : hij is niet bang vor het gevaar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lekkere poooooost koen een prop voor jou van deze selecsie ga ik zeker voor wicki
    ps de intro van boes is wel lekker rap weet je gewoon recht voor zijn raap

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die tekenfilms in die updates vind ik toch echt van veel minder niveau, begint inderdaad meer jetix achtige adhd shit te worden. Maar ja, Captain Planet enzo wel hard met die hele -subtiele- boodschap altijd. Cartoon Network was ook vers, heel vers zelfs, maar toch echt later... minder nostalgisch ook omdat ik me dat gewoon nog goed kan herinneren. Kan je net zo goed pokémon en dragonball z erbij zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik zeg flipper. baas van een dolfijn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja maar kankersabas jij keek gewoon te veel tv en hebt een te goed geheugen. Maar ik vond cartoon network niet zo vet. Toen ben ik beetje afgehaakt met tekenfilms kijken (we kregen toen ook VHS, dus ja..) En Flipper vond ik echt zuur. Skippy wint sowieso van Flipper.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. teenage mutant ninja turtles nakken duidelijk alle ander tjappies. tegelijk.

    skippy nakt flipper. kill. flipper is een vis...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ga voor Budgie hij is zo lief en het is het vetste liedje. Alfred Jodokus Kwak was keeiii eng hij ging bijna dood in de golven weet ik nog!! Bij Dinobabies wilde ik altijd het meisje zijn en ook spannende dingen meemaken en Power Rangers waren ook hard maar later kwam er nog een soort Power Rangers op Fox Kids die waren nog veel harder maar ik weet niet hoe die heten. Meisje bij Inspector Gadget was trouwens kanker vervelend!!! En Boesboes koeieneren alles is ook heel vet met Dommel en Wickie. Maar Ovide checkte ik echt niet iedereen vind die altijd vet maar ik niet echt niet hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vind de laatste reclame wel leip :"Oh wat gaat ie hard!" Deed me beetje denken aan afgelopen zaterdag. Zeker wel volgende keer zoem zoem bal meenemen als we gek gaan. En de Snotneuzen zijn de shit, De Schaapskooi for life.
    De Jes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. echt fatoe hoe de nostalgische beelden van een meisje totaal anders zijn als van die van de kills.
    R0bin ik hoop niet dat je beetle borgs bedoeld want die waren KANKER ghetto.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaha Beetle Borgs!
    Die waren kaaaaaaaankergetto!
    http://www.youtube.com/watch?v=r3ADI46V8tA
    Fuck jullie allemaal, ik ga een Skippy aflevering kijken. Dat is tenminste educatief verantwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En ik vind het introliedje van Wickie het hardst.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Kijk dan! Skippy kon slangen kapot slaan, kinderen bevrijden door de touwen los te maken en zelfs fucking trommelen! TROMMELEN!
    http://www.youtube.com/watch?v=r3HkUKoGoc4

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beatles zijn ook hard man. Abbey Road... fuck me sideways!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. nee man beetle borgsd zijn de allervetste! en snotneuzen zongen liedjes toch? ook vet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik mik lore land, ik zeg t j.
    en Huisje boompje beestje natuurlijk.
    dat was pas de shit.
    en vergeet de fabeltjes krant niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ow waar is trouwens Purno de purno?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. trouwens syl, nostalgische beelden van een meisje; http://youtube.com/watch?v=0PQhNt0vYPY sweet valley high (L) en er was nog een serie over een boot maar daar kan ik niet op komen..

    BeantwoordenVerwijderen
  31. volgende week doen we wel een villa achterwerk post. ander soort jeugdsentiment maar ook mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  32. seabert, barbapapa, teddy ruxpin (!)(was die al genoemd?), mapletown (zuur). allemaal shit die de geuren van je huiskamer en de herrinering aan die ghetto afstandsbediening weer doen bovenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Die boot was breaker high en die shit was áááááán! ik vond die dude met die mooie scheiding hard die altijd iedereen nakte met practical jokes.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jaaaa en fucking mapletown! Met dat kankerkonijn toch? Was me dat even een partijtje gay, zeker rellen bij de zandbak als iemand dat checkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ennnnn...
    Tom-tom-tom: : : : :
    Robbedoes en Kwab(bernoot)!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dan komen we bij Kuifje en Asterix en Obelix... ook kankervet :o Alleen wel films, geen series.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ennuuuh Alvin and the chipmunks (die kent zeeeker niemand meer) En er was ook nog een hele harde serie met een dinosaurus familie, geen animatie, gewoon dudes in pakken. De baby was roze en de vader had een houthakkers shirt en was altijd de lul, wie kent die?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Die ken ik ook allebei, die chipmunks daar is nu in film van in de bioscoop maar dat zal wel belabberd zijn en die dino's waren hard, maar dat was engels volgens mij met Nederlandse ondertiteling dus weer iets later natuurlijk. Zijn de flintstones al genoemd? :o

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De kuifje afleveringen op tv waren belabberd. Echt ghetto getekend. Strips was ik wel fan van. Flinstones heb ik nooit gevoeld, behalve de film die was hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. jawel flinstones was ook leuk! en nog wat fox kids; kippenvel, walter melon (zuur) en bobby's world. (hard) ook nog zevensprong, berenboot (4+) animaniacs, aladin en de zevensprong. enn vette spelletjesshows de droomshow geef nooit op en de mini playback show!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. keep posting like this it’s really very good idea, you are awesome!

    paxil

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren zul je, hondsvot!