vrijdag 11 januari 2008

Doldwaas Karakter Debat!

Jahaaa ik wil eventjes jullie mening weten over het programma "Dateline: To Catch a Predator".
Bekijk eerst deze twee filmpjes, vooral DEZE.


Dit is een populair programma in de VS waar volwassen mannen naar een huis worden gelokt door een 13 jarig meisje op het internet. Het meisje zegt dat ze alleen thuis is en stuurt foto's van haarzelf en vraagt of de man langs wil komen om gezellig te seksen. De mannen gaan hier op in en worden vervolgens in dat huis gearresteerd door de politie, dit alles mooi vastgelegd op film.
Ik persoonlijk vind dit vrij ziek. Ik denk niet dat je het eenzame geile mannen kwalijk kan nemen dat ze ingaan op de uitnodiging van zo'n meisje wat zich voordoet als een goeduitziende 13-jarige slet die letterlijk vraagt om seks. De mannen worden zelfs met getrokken wapens ingerekend alsof het moordenaars zijn. Het programma eromheen werkt als een soort ultieme schandpaal. De mannen worden gelabeld als pedofielen maar ik denk niet dat ze dat zijn: het meisje uit het filmpje ziet er niet bepaald uit als een kind. In Amerika heerst volgens mij nu het idee dat alles is geoorloofd om pedofielen aan te pakken en dat is goed te zien in het 2e filmpje waar een man wordt getaserd. Feitelijk hebben deze mannen ook nog niks strafbaars gedaan, maar worden hier wel op berecht. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het walgelijk en naar dat een man van 40 seks wil hebben met een meisje van 13, tuurlijk, dat kan gewoon niet. Pedofielen die kinderen/tieners verkrachten of aanranden moeten keihard aangepakt worden. Maar dit vind ik te ver gaan, het lijkt op een soort middeleeuwse heksenjacht met de politie als de iquisitie. Ik kreeg ook gewoon medelijden met die 2e man uit het eerste filmpje. Hij kende het programma al en had gelijk door dat ie helemaal de sjaak was.
Dus, wat vinden jullie hiervan? Moet zoiets ook in Nederland komen?

14 opmerkingen:

  1. De nicknames van die tjappies zijn wel heel fatoe trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, ja, ja... weet niets zinnigs te zeggen. gestoorde amerikanen. maar dat wisten we al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het echt wel een goed programma, echt iedereen in amerika kent het en is er bang voor, ik vind dat gewoon een goede zaak want die tjappies zijn echt ziek. ze zijn zo bang geworden voor dat programma dat ik denk dat het echt nut heeft. het jammere is alleen een beetje dat die tjappies er ook niet zoveel aan kunnen doen, en dat gus hansen echt een zure pappie is..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar oke koen heeft wel een punt, het is ziek.. bovendien is het ook wel een beetje zuur om ze te lokken enzo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pedofielen zijn zuur, amerikanen zijn nog zuurder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind amerikanen tot nu toe wel fatoe, maar het eerlijk gezegd wel een simpel folk. Het is moeilijk te ontdekken waar het aan ligt!!
    Wat betreft het programma, ik vind dat de manier van het van te voren oppakken wel kan, alleen is het ongezond om er een televisie programma van te maken. Ik zit hier nu een week en het is zo over duidelijk dat de amerikaanse cultuur word gevoed door 'fear'! in zoveel reclames gaat het van 'dont be another victim', 'protect yourself from the enemy'. het is absurd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heee djan, hoe is ie daar? Is highschool nog fatoe? En wat vinden je amerikanische hosts van deze filmpjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woo ik vindt het echt supernaar..
    sowieso iemand oppakken voor iets wat ie nog helemaal niet gedaan heeft is duizend maal nak. En dan gaat het hier ook niet eens om echte verkrachters, die chick nodigt ze uit en shit! oké het kan natuurlijk niet, sex met minderjarigen, maar dit is gewoon gebruik maken van kansloze dudes. Het ergste is nog dat die kut amerikanen er ook nog eens vermaak van moeten tunen. Het is dus kankerfout, maar dat zijn gladiatorengevechten ook en die zijn ook kankervermakelijk en aangezien ik geen principes heb zeg ik kom ook maar door met de Nederlandse versie! maybe met Peter R de Vries ofso die heeft wel meer karakter dan fucking Chris Hansen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Peter R de Vries is ook kankernaar. Ik zie het helemaal voor me "zo, hoe gaat het mannetje? Blijf maar even zitten. Wat is je plan hier vanavond? Waar ben je eigenlijk mee bezig?". Maar volgens mij is lokken in Nederland verboden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het nog steeds fuuuuckkking ziek. Arme jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, toevallig, precies jaar geleden

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren zul je, hondsvot!