maandag 24 december 2007

England Day 01 +1751

Zoals menigeen van jullie al wist zit ik, Sylvan, in Engenland. En het is me weer een gezelligheid van jewelste. (Gezelligheid, een woord dat tevens in geen enkel engels woord kan worden vertaald) Na een ietwat stroeve rijs vol met haasten, wachten, en nog meer haasten, veilig aangekomen in Peterborough, de geboorteplaats van mijn moeder. In de treinreis van London Stansted naar peterborough nog mijn tas op het perron laten staan bij het overstappen. Echt een superchill gevoel om je tas na te kijken als de trein het perron uit trekt. Na wat stressen, rellen, en oude mannetjes omver te hebben geduwd heb ik toch mijn tas teruggekregen en ben ik veilig op plek van bestemming aangekomen.
Het is altijd fijn om hier aan te komen na een lange reis. Jo en Steve, jeugdvrienden van mijn moeder, wonen hier in een huisje aan de All Saints Road met hun twee dochters Becky en Camilla. Het voelt hier echt als mijn 'Home away from Home' erg fijn.
Vandaag de stad in gegaan voor de 'christmas shopping' het is morgen immers kerstdag, iets wat menig hollander waarschijnlijk relatief onopgemerkt voorbij gaat. Hier gaat het echter gepaard met een hele hoop heisa, kadootjes en gezelligheid. en thee. Jezus fucking christ wat drinken ze hier een thee, aan de lopende band gooien ze het warme goedje naar binnen, typical English tea, Earl Grey met een scheut melk een een hoopje suiker, heerlijk.
Nou jongens, de thee, chips, openhaard en de overheerlijke engelse chocolade wacht op me, smeekt om me, dus ik geef ze allemaal even een flinke beurt. Keihard vanachter.
Wens ik jullie vast een heerlijk gezellige kerst en ik zie jullie (hopelijk) allemaal voor we 2007 verlaten nog wel.
-syl

2 opmerkingen:

  1. hoezee thee joepiejee holee lekkere thee alle twee doe lekker mee met earl gray dat is tevree zegt de ree na afloop naar de plee dikke kus van san en lee en natuurlijk van de thee

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren zul je, hondsvot!