maandag 19 november 2007

Sinterklaes

Toen ik vanmiddag een zwarte piet van het Post CS gebouw zag abseilen besefte ik me wat een broodje aap sinterklaas eigenlijk wel niet is. Een ouwe knaap met een groot boek die met een hele hoop negers een beetje komt rellen, iedereen wat kadootjes geeft, en er dan vanuit gaat dat alles weer oke is. En ieder jaar doet hij het weer! De eikel.

'Ook al is hij zwart als roet, toch breekt hij bij je in en nakt je wortels'

Ik had vroeger echt zweetvoeten, als kind boekte ik kanker veel, gewoon random. Voetballen, bespioneren, blaffend achter auto's aan rennen en shit. Ik vraag me af hoeveel ik van mijn eigen zweet binnen heb gekregen in mijn kinderjaren, echt niet dat ik die pepernoten onder de kraan hield voordat ik ze uit de schoen in mijn mond stopten.

Natte pepernoten, hoe zal dat smaken. Beetje eenzelfde smaak als dat je beker gaat lekken in je tas en dat je toch je met karnemelk doordrenkte zuurdesembrood met kaas probeert op te eten. Op de basisschool was immers geen kantine ofzo, roeien met de riemen die je had, zeg maar. Of roeien met de riemen die je moeder 's ochtends had gesmeerd. Ik had ook altijd wel wat te klagen op mijn lunch, de zuurdesem is te zuur, er zit te weinig boter op mijn kaas, de peanutbutter/jelly verhouding is helemaal verkeerd enz. enz.
Sommige dingen werken ook gewoon niet in lunchboxen. Sommige dingen waarvan I found out the hard way zeg maar.
Neem dit van mij aan, als je ooit eens brood met speculaas en boter meeneemt, Smeer een broodje boter en neem de speculaas LOS in de trommel mee, de speculaas NIET vast tussen de boterhammen leggen.
Ruined my entire day

Moraal: Sinterklaas is naakt onder zijn meiter en What happened to lunch boxes?

4 opmerkingen:

Reageren zul je, hondsvot!