maandag 26 november 2007

Kleine Pauze


De middelbare-scholieren leerlingen nemen de fucking stad over!
Ik fietste vandaag bij het concertgebouw op het museumplein, WTF!
Een hele Uggs dragende, bont kragende bende wilde NIET dat dat pakketje bezorgd werd!
Om een politiebusje staan 20 politieagenten die letterlijk worden bejegend door de bandieten, het deed me denken aan Dawn of the Dead en Kindergarten-Cop... at the same time.
Schreeuwend(Gillend), Vuurwerk afstekend en breezer sippend nam de menigte de boel gewoon over, die agenten werden omsingeld, met stenen en lege blikjes euroshopper energiedrink bekogeld, het leek wel zo'n naar filmpje waarin een islamitische 'infidel whore' tot de dood word gestenigd.
Ik knalde er nog tegen eentje op, haar schuld, met d'r dikke reet. Het was er echt zo eentje, bontkraagje, uggs, en een bek die zelfs groter was dan d'r reet. Begon ze gelijk op me te schelden 'Ga naa je kaankermoer met je kaaankerfiets, kanker.' Oke, boeken, dacht ik, ik heb immers chronische haast, trapt ze mijn fiets na! 'WTF!' riep ik haar in het gezicht. Scheld me vol wat je wilt, zodra je aan mijn fiets zit heb je me vol. Toen zei ze nog iets van lipgloss/pussycat dolls/MSNen ofzo om vervolgens in de verte te roepen, And I quote"Eh kanker, Wacht dan, eh, Dinge... Doe normaal dan!" end quote.
Ik liet het voor wat het was en zetten mijn rit voort.
Stiekem hoopte ik wel op een racistische ME'er met een ingevette stalen buis...

Ik kan daar trouwens steeds slechter tegen, van die arrogante, ordinaire meisjes die een zin opbouwen met woorden als 'Dinge' en 'jeweettoch'
Voorbeeld:
"Eh was je nog naar dinge? Want die ene ging nog naar jeweettoch."
Toch verbaas ik me er nog steeds over hoeveel woorden ze kunnen gebruiken zonder iets te zeggen, dat is een vak apart. Dat vak leer je waarschijnlijk ook wel wat sneller als je al je vrije tijd besteed aan TMF en MSN.
Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040 -uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 Novem ber rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekened op jullie steun.

-Landelijk aktie komitee scholieren, vrijdag 23 november


Met als soundtrack 'Dom, Lomp en Famous'(erg toepasselijk)word er vrijdagmiddag een filmpje geplaatst die scholieren oproept om in opstand te komen.

11 uur, kleine pauze...
'Scholieren moeten stoppen met rellen' zegt Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt van Onderwijs. 'Stoppen met rellen jullie' Net een klaslokaal, maar dan is het lokaal het museumplein en de leraren 100 ME'ers.
Dat zou nog eens een mooie real-life soap opleveren. Waar komt toch opeens de obsessie voor real-life soaps vandaan? de gouden kooi en shit, ik moet er niks van hebben, ik heb mijn eigen real-life soap. Maar dan zonder soap. Nou ja, ik heb wel zeep, in de badkamer, maar het is niet dat die een al te grote rol in mijn leven inneemt. Elke ochtend even een korte bijeenkomst, en soms spreken we na de lunch even af. Maar voor de rest.

Oke, people, talkin' 'bout soap. Time to go.

7 opmerkingen:

  1. Hehe goeie.
    Maar kijk waar die idioten mee bezig zijn, ze hebben geen idee waar ze voor protesteren, ze willen gewoon rellen. Ziehier:
    http://tinyurl.com/2sya2q
    "hamas hamas, joden aan het gas".
    Riiiiight, 960 uur <-> joden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja man, lekker rellen. ik had ook meegedaan, dagje vrij met excuus. over een week zitten ze vast weer allemaal op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ergste is nog dat de de 1040 uren norm meteen wordt aangepast als die schobbejakken de stad terroriseren.
    De boel kort en klein slaan zonder te weten waarvoor schijnt dus wel effect te hebben.
    En Ramses was op AT5, met zijn rode hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ikzelf was bij de staking in 't goede ouwe Gooi. Daar vielen de vernielingen redelijk mee. Slechts eieren en vuurwerk werd rondgeslingerd. Tuurlijk is het zuur als een stelletje randdebielen daar rel gaat schoppen, maar ik ben t niet eens met de shit van: "ze hebben geen idee waarvoor ze protesteren." Je hebt natuurlijk altijd de dommerds die inderdaad niet weten wat ze doen en dat zijn dan meestal ook steevaste vmbo'ers die überhaupt geen 1040 uur hebben in een jaar en dus ook eigenlijk geen recht van spreken hebben. Ikzelf daarentegen ga elk jaar ruim over de norm heen en ik moet zeggen dat ik inmiddels ook kots over het schoolsysteem. Mij maken echter de uren minder uit, maar des te meer het hele systeem. Zolang er leraren/leraressen zijn die mij lessen geven waarbij ik precies hetzelfde zou horen als ik op de wc ga zitten en luidruchtig mijn hoopje in de pot laat vallen en er ook evenveel van opsteek als eerder genoemd voorbeeld, dan begin ik een zeer onsympathieke dunk van het hele schoolsysteem te krijgen. Daarbij komt dat door die verplichte 1040 uur je bij sommige lessen in een hokje wordt gestopt waar je maar wat, let wel: onder toezicht, want het gaat om 1040 uur onderwijs onder toezicht, met je leuter moet gaan spelen. Dan snap ik die hele essentie van de verplichte urennorm niet meer. Ik stel voor:
    - Lessen waarin je gedwongen wordt op te lessen en waarin ook werkelijk iets uitgelegd wordt door mensen die op een hoger niveau zitten dan jijzelf.
    - Een veel hoger salaris voor de leraren, mits de leraren van enig niveau zijn. Het leraarschap moet een aangename en een vooral uitdagende en gerespecteerde baan worden.
    - meer verschillende opleidingen. Niet primitveren tot alleen VWO en VMBO maar maak er maar VMBO, VMAVBO, MAVO, MHAVO, HAVO, Atheneum, Atheneum + en Gymnasium van.

    btw, Syl... Nederland barst van de nare, ordinaire bontjas-dragende, uggs-dragende, vulgair taalgebruikende stinkhoeren. Wellicht dat beter onderwijs dit soort tuig tegenhoudt;).
    Tip: Volgende keer harder aanrijden. Dan is ze misschien stil en loop je geen confrontatie op...

    Welliswaar ben ik slechts nog een middelbare scholier, schrijvend op het blog van al echte grote jongens, maar ik heb mijn zegje gdaan.

    - Wietjah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja precies Wietjah, jij weet nog niks van het Leven.

    Nee maar ben het wel met je eens. De lessen die wij hadden in de 'Tweede Fase' sloegen vaak helemaal nergens op (ik noem een Alfred). Wel een mooi idee, dat je meer zelfstandig aan school gaat werken enzo, maar daar heb ik niks van gemerkt. Kwam uiteindelijk toch neer op bikkelen in de pta-week, dan weer 6 weken chillen, dan weer pta-week enzovoorts. Veel plezier met 100 uur aan je pik trekken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren zul je, hondsvot!