maandag 29 oktober 2007

Stroomuitval

Ik had net stroomuitval. Een uurtje of wat het hele blok zonder stroom. Doet je weer eens realiseren hoe afhankelijk we zijn van energie.
Ik zat achter de computer, bzzzzmz. Opeens zit ik in het pikkendonker naar een zwart vlak te kijken, nice. Op de tast naar de w.c. en met mijn aansteker kijken of ik niet naast de pot pies. Een verbrande duim en een halve bos schaamhaar later in de schroeilucht mijn handen wassen, hoe weet ik nou of mijn haar goed zit?
Ik stond echt even te denken van wtf ik moest gaan doen? Geen computer, geen tv, geen (versterkte) muziek. Ik ging maar even bas spelen, ik val daar sinds kort mijn buurman mee lastig, maargoed, geen stroom, geen versterker, onversterkt bassen is ook niet alles. Eitje bakken dan maar. Gas doet het nog wel, maar hij wil niet aan. Ohja, de vonk van het fornuis is natuurlijk ook stroom, broodrooster, waterkoker, tosti-ijzer, allemaal stroom! Thee maken in een pannetje op het vuur, survival camp flashbacks everywhere, waar zijn vuurstenen als je ze nodig hebt?
Maar een boek gaan lezen, in het wakkerend kaarslicht.
Klinkt romantischer dan het is.
I ended up having a goed gesprek met mijn moeder, wie had dat ooit gedacht op de maandagavond! En nu ben ik maar met mijn ganzenveer een post-je op een rol perkament gaan schrijven, en daar ben ik dan.

Zet me aan het denken hoe ghetto het vroeger was, echt echt vroeger, I'm talking medieval times on your ass. Dan was het elke winter puur overleven, op rantsoen de dag doorbrengen en zorgen dat je niet verhongert of doodvriest, Crazy...

Moraal: Kaarsen zijn gezellig en ridders waren bikkel

11 opmerkingen:

  1. Yo
    dus jullie hebben weer sap? ik zag het blok toen we er langs fietsten, met mensen in donkere holen, kaarsjes en gaslampen; toen we op vakantie waren in Marokko viel het licht ook wel eens een paar uur uit...niks aan de hand hoor, het brein blijft aktief. Gemsa, wachad, fatima

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik chill het ook wel op stroom.
    Maar wat dacht je van piraten, die waren ook dood bikkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. stel je heb scheurbuik en je ziet geen fucking hand voor ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja even serieus. En echt niet dat ze dan naar huis mochten ofzo.. Want ze zaten midden op de fucking oceaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, olielampuitval op de atlantische oceaan zonder sinasappel is best wel faia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gewoon zuurkool tsjappen zuurkool was de shit tegen scheurbuik, je kan het kanker lang bewaren en het barst van de vitaminne c.
    ik heb zelf nog een tijd rond kneep de goeden heep gevaren als zee-rover bootsman dus ik kan het weten.
    ik herinder me nog een mooie kaping van een frans schip dat was als ik het me goed heug op 1 feberuari 1534 het was geweldig. het was per slot van rekening mijn 25e verjaardag.van af het moment dat wij onze enterhaken over de reling van de franse galei wierpen voelde ik en de rest van de bemanning dat dit een zee slag ging worden om van naar huis te schrijven. ik en mijn zee-roven kameraden sprongen op het dek van dat franse tuig en roste ze het hele kanker dek over, het was geweldig.
    na dat we de hele bemanning hadden opgeknopt in de mast trouwde ik met de dochter van hun kaptein, en ik verliet de zee. als ik samen met met mijn franse kapteins dochter bij het haard vuur tijdens de kouden maanden van het jaar zit te genieten van een heerlijk bord zuurkool denk ik nog wel eens terug aan die heerlijken jaren op zee. en dan pink ik nog wel een een traantje weg. gegroed emo jip

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oja ik wou nog even zeggen dat ik vandaag een vet leuk en goed klein hamertje heb gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren zul je, hondsvot!