woensdag 26 september 2007

ja damens en heren het is weer zo ver mijn schip is weer in geteerd, de zeilen zijn gerepareerd met naald en draad het enige wat nog ontbreekt is mijn bemanning.

ik vond dit mooie oud hollansche lied en ik dacht met deze tekst kan ik het verlangen van jongen knapen om op avontuur te gaan wel los weken.
hier kunnen echte zeebonken de melodie terug vinden.
ps: er staan nog heel veel meer spetterende vaderlandse liederen op.

hier alvast de tekst:

naar zee
Ferme jongens, stoere knapenFoei! hoe suffend sta je daar!Zijt ge dan niet welgeschapen?Zijt ge niet van zessen klaar?Schaam je jongens, en ga meeNaar de zee, naar de zee!Schaam je jongens, en ga meeNaar de zee, naar de zee!
Dat's een leven ven plezierenDat's een leven van stavastZo de wereld rond te zwierenIn het topje van de mastThuis te zijn op ied're reeKom, ga mee naar de zee!Thuis te zijn op ied're reeKom, ga mee naar de zee!
Laat ze pruilen, laat ze druilenLaat ze schuilen aan het strandLoop Jan Salie op zijn muilenJan Courage kiest het wantHolla bootsman! alles ree?Wij gaan mee naar de zee!Holla bootsman! alles ree?Wij gaan mee naar de zee!

1 opmerking:

Reageren zul je, hondsvot!